Psycholog szkolny
Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ponadto do zadań nauczycieli i specjalistów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy:
– podejmowanie działań sprzyjających rozwojowi kompetencji oraz potencjału uczniów w celu podnoszenia efektywności uczenia się i poprawy ich funkcjonowania;
– współpraca z poradnią w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania uczniów, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie uczniów i ich uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania ucznia oraz planowania dalszych działań.
– obserwacja pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniami mająca na celu rozpoznanie u uczniów trudności w uczeniu się,
– wspomaganie uczniów w wyborze kierunku kształcenia i zawodu w trakcie bieżącej pracy z uczniami.
Psycholog Ilona Ciecieląg – godziny pracy od września 2022r.
Poniedziałek 10.05 – 14.05
Wtorek 09.00 – 15.00
Środa 07.55 – 13.55
Czwartek 07.55 – 14.55
Piątek 07.55- 13.55
Pedagog specjalny
Pełniąc rolę pedagoga specjalnego w szkole zapewniam wsparcie uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (uczniom z niepełnosprawnościami, autyzmem, chorobami przewlekłymi, uczniom szczególnie uzdolnionym).
Podejmuję działania integracyjne, wspierające, współpracuję z nauczycielami i specjalistami szkolnymi w celu dostosowania warunków i procesu edukacyjnego do potrzeb i możliwości wszystkich uczniów.
Zależy mi, aby każdy uczeń miał poczucie akceptacji i przynależności do grupy, rozwijał swoje mocne strony i talenty, był przygotowany do aktywnego życia w społeczeństwie włączającym.
Zapraszam do współpracy, chętnie podzielę się swoim doświadczeniem i wiedzą. Ewa Przerwa
Godziny pracy:
Poniedziałek 7.30 – 15.10
Wtorek 7.35 – 9.35
Środa 7.35 – 9.35
Piątek 7.30 – 15.10
Poradnik dla rodziców – „NASTOLATKI W WIRTUALNYM TUNELU”
3 grudnia – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych – prezentacja (pdf)
Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją – prezentacja (Power Point)
Światowy Dzień Walki z Anoreksją
Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA